Köpstopp my ass!

Hahahha jag vet inte riktigt varför, men jag visste att jag skulle göra av med Norge-pengarna om jag förde över dem, även om jag "lovat mig själv" att lägga in dem på sparkontot och använda dem varsamt. Jag ska köpa en TV!
En LED-TV till vardagsrummet, så flyttas den TV:n vi har in i sovrummet ;) Det är iallafall planen nu jag vill ju ha digitalt i sovrummet också, men det är ingen inbyggd box i den gamla apparaten :/ får se hur vi gör :)

Ska försöka fixa någon som kan installera ett nytt uttag också så det överhuvudtaget går att få in några kanaler i andra rummet ;)

Jag vet jag vet, jag är student och får inte såå många tusenlappar per månad då jag inte tar något lån (thank god) men pengarna från Norge är bonuspengar, skatteåterbäring och semesterersättning från när jag jobbade där för två (!) år sedan och jag har haft dem på ett konto utan att röra dem så det fick räcka nu tycker jag. Det handlar om rätt mycket pengar så trots att jag nyss köpt skidor och pjäxor och nu snart en ny TV så har jag en heeeeeeeel del kvar ;) ÅK OCH JOBBA I NORGE OM DU KAN! Det var lätt värt det och galet mycket pengar det finns att tjäna om man verkligen går in för det. Jag hade aldrig kunnat åka på så många fjällenresor, resa till Thailand, köpa dator, skidutrustning, TV, massa massa hyror och mat och andra livsviktiga saker (läs kläder) om jag inte bott på lilla ön Fröya, hatkärlek till den ön ;)

Men jag har än så länge inte köpt en enda klädesplagg, och det kommer det inte bli denna månad heller hoppas jag. Beställde smink med Emelia från Elf i lördags, men det var rätt många saker för ca 300:- så det tyckte jag det var värt ;) Men no more blire. Endast självklara saker som jag måste ha som hudkräm etc. Sånt kan man inte spara in på, absolut inte i detta väder iallafall!
 
Nu ska jag fika och om två timmar är det jobb som gäller.

Puss och kraam! Shibbyy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0