Vad gör jag vaken nu?!

Klockan är 06.53, jag är ledig, vad gör jag vaken nu?
Vaknade strax innan Henriks väckarklocka ringde för att gå på toaletten och vips så vart jag skitpigg.
Gick ut i trapphuset och såg Totte stå nere på parkeringen och väntade på Henrik, jag vinkade som en tok, tydligen är jag knäpp nu ^^

Iallafall hade jag ont i magen så jag tog en kopp varm oboy, yumyum, nu är jag vaken, skulle säkert kunna somna om men rädslan över att vakna übertrött sedan är stor, risken för detta likaså.

Så här sitter jag och ser på nyhetsmorgon, de pratar om kött som tagits fram under vidriga förhållanden som det skrivits om i en ny bok. Vi vet om att hemsk behandling av djur förekommer och hur fasen ska vi kunna veta att det kött vi köper är "snällt"? Jag är glad att pappa jagar älg, då vet jag vart mitt kött kommer ifrån och jag kan räkna på en hand om så många gånger jag handlat färs eller nån stek på affären.
Jag köper ju kycklingfilé och fläskfilé ändå på affären och ja, priset på dansk fläskfilé är oftast bättre, men jag antar att jag är godtrogen där och hoppas att det jag köper är "snällt" kött.

Nog om detta. Min helg har varit väldigt mysig :) Hade sista lekionen för höstterminen i fredags med opponering efter en rapport om hälsa vi skrivit, det gick bra och var rätt kul :)
Efter skolan åkte jag till Ikea med mamma och pappa och köpte en garderob till sovrummet, finally!
Har byggt upp den i helgen och igårkväll i pauserna mellan Johan Falk flyttade jag över kläder och bytte galgar m.m. Fick t.om. plats med två krokar för våra morgonrockar på sidan av garderoben, sweet!

Vi har även fått upp ett nytt badrumsskåp som jag köpte, billigare än vad det var i katalogen, mycket bra :) Henrik skruvade även upp nya krokar för handdukar m.m. så nuu äre fint i badrummet :D
Fattas bara nya fina handdukar, får gå på Hemtex och titta nån dag.

Idag står det 50-årskalas på schemat, ska upp till Övik och gratta pappas kusin på födelsedagen och träffa kusin och tremenningar, ska bli riktigt roligt! :D Henrik ska köra pistmaskin så han kan inte följa med :P (en stor, riktigt alltså;))

Jaja, kanske kan se på någon film som en lugn start på dagen? :)

Hööres! Shibbyy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0