Äckligt, tråkigt, onormalt..

Gooood moooooorning! Jag är inte alls pigg, vill åka hem och sova igen, men ändå känns det skönt att få börja så tidigt, då slutar man ju tidigt också ;D;D

Satt ganska mycket ledig igår, och då kollade jag runt på lite bloggar för att få inspiration för hur min ska se ut. Kom in på den sjukaste bloggen någonsin. En tjej som förmodligen har anorexia och stora problem med sin självkänsla och självbild. Såg ingen bild på henne men tydligen var hon glad när hon vägde mindre än vad hon gjorde som 13 åring, och hennes mål var att kunna räkna revbenen och ryggkotorna på sin kropp och kunna hålla ett fast grepp om sina höftben, bilder på kvinnor med sjukt magra kroppar var hennes idolbilder i princip. Jag kan inte låta bli att göra annat än att döma, även om jag vet att det är en sjukdom och att de inte ser det själv, jag mår dåligt när man mår på detdär viset :(
Är bekant med en som har såna problem, har haft en skev bild på sig själv ända sedan början på gymnasiet och håller nu på att tyna bort. Eller som tjejen som var med i några avsnitt på Sjukhuset. Hon som vägrade väga mer än 26 kilo och ville inte gå upp et hekto mer än så, inte konstigt att hon blev tvångsinlagd tjejen kunde ju inte ens stå upp. Gaah jag mår så dåligt när jag ser personer som vill se ut som en som precis kommit från ett koncentrationsläger.

Är detta ett normalt viktmål?

sjukt

Tror inte riktigt att jag kan hålla med om det....

Helt sjuka "budord" men ännu sjukare att vissa håller med om detta och följer dessa mål, jag försöker men kan inte förstå..


1. If you aren't thin you aren't attractive.

2. Being thin is more important than being healthy.

3. You must buy small clothes, cut your hair, take diet pills, starve yourself, do anything to make yourself look thinner.

4. Thou shall not eat without feeling guilty.

5. Thou shall not eat fattening food without punishing oneself afterwards.

6. Thou shall count calories and restrict intake accordingly.

7. What the scale says is the most important thing.

8. Losing weight is good / gaining weight is bad.

9. You can never be too thin.

10. Being thin and not eating are signs of true will power and success.

Om du som jag har tagit detta ifrån läser dethär, ta inte illa upp men du vet att många tycker precis likadant som mig, men ditt liv är ditt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0