Året var 2008

Jag började mitt år med att fira det hemma hos mig på höga berget med en välldans massa vänner, väldigt trevligt och fyrverkerierna var fina, som vanligt ;)


Åkte tillbaka till Norge efter några dagars ledighet och det jobbades på i några månader, åkte några svängar till åre, både för att åka bräda och även en gång med Maja och Reima för att se Hoffmaestro, sjuukt rolig helg!

Sedan flyttade Tomas hem och vi stannade även då till i Åre i några dagar där hela familjen samlades och vi åkte i backarna och hade trevligt :D


Jag flyttade själv hem några veckor senare, närmare bestämt den 19 maj. Piercade tungan igen som som satn eftersom jag fick ta ut den tidigare när jag började på Salmar då vi inte fick ha piercingar där i produktionslokalerna.

Sommaren var lång, mycket hände där. Jobbade i 7 veckor på Jeans Boa, vilket gjorde att jag inte fick softa på stranden och vara ute i stugan lika mycket som jag kanske hade velat.. Jag och Tomas hade hade det både bra och dåligt. Jag började umgås med Linn igen som jag tappat kontakten lite med under tiden i Norge osv. Började umgås med henne, Henrik, Gustav, Niclas, Henke B och alla deras kompisar. Lärde alltså känna sjukt många nya människor. När jag sedan framåt hösten även fick jobb sådär hux flux blev det lite mycket för mig. Allt var så nytt och jag tror inte jag riktigt hängde med i förändringarna. Vilket även påverkade mitt och Tomas förhållande.. Som efter ett tag tog slut.. Min tid med honom var helt underbar, vi klarade av att bo tillsammans i över 6 månader och utan honom hade jag nog inte orkat med att bo på den där ön.


Hösten gick så sjukt fort. helt plötsligt var det vinter. jag jobbade på, umgicks med mina vänner, tappade en del mina gamla och återupptog vänskapen med några gamla och ja, det känns förjävligt. Jag förstår inte dem som lyckas hålla kontakten med alla hela tiden. Jag saknar alla mina vänner, jag vet att dem jag känner bäst och som känner mig vet att vänskapen fortfarande finns där. Bara för att vi inte ses och hörs lika ofta som tidigare är de fortfarande mina vänner, iallafall från min sida. Linn och jag t.ex. vet vart vi har varandra. Spelar ingen roll om det går två-tre dagar eller flera veckor mellan gångerna vi ses eller hörs, jag finns här och hon finns här när vi behöver varandra. Och så känner jag med alla mina vänner, vissa träffar man och hejjar på stan ibland när man ses och andra kan man ha långa samtal med där man tar igen allt man missat under tiden man inte pratat med varandra. En del har man intensiva perioder med där man träffas hela tiden och sen helt plötsligt inte alls, andra har man en ytlig relation till redan från början.


Det här året, 2009, tänkte jag iallafall försöka hitta tillbaka till några, även mig själv. Bli en bra människa som jag själv tycker om. Det går aldrig att gå tillbaka till den man var för ett år sedan eller två, även om man kanske skulle vilja det. Folk förändras och det vet både jag och alla andra att man gör, men det är svårt att anpassa sig.

Vet inte riktigt om man kan kalla det nyårslöfte, det och börja träna igen som alla andra också ska göra, shiit vad knökat det kommer vara på gymmet på måndag ;)


Vet inte riktigt om det här är en resumé eller vad man ska kalla det, Har bloggat hela året och vill man veta mer ingående vad jag gjort kan man lika gärna läsa där.. Känns även som att jag låtit sjukt deppig i detta inlägg. Kan intyga på att jag mår bra, jag är glad och känner mig relativt lycklig med mitt liv. Känns dock som att året som kommer är rätt avgörande för hur resten av mitt liv kommer att bli, då jag förmodligen kommer börja plugga till hösten, känns helt sjukt!!


Nog om detta jag orkar inte skriva mer.. De som orkat läsa detta bra gjort! Jag skriver det mest för min egen skull..


Jag älskar mina vänner, gamla som nya och jag ser fram emot det nya året som nu kommer.
Stay positive!! Byebye.


Shibbyy!!


Kommentarer
Postat av: mamma Svan

Tror på dig min älskling!!

2009-01-03 @ 20:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0