Tysk/engelsk/svensk? ;P

Måste bara berätta om en kund som jag fick samtal från nu. Han började med Hallo, sprechen sie deutch? Jag sa jaa aber nur ein bisschen, då sa han, aa ok so english is better for you?
Jag sa yes much easier.. Dååå säger han okej haha jag skoja bara med dig jag kommer från småland...?? ;D
(För den som inte förstår tyska började han med att fråga om jag pratade tyska och jag svarade ja, men bara litegrann ;) )

Sen ville han att jag skulle svara på en klurig fråga. Om en sten väger fyra kilo, och om man sedan plussar på hälften av stenens vikt, delar det med två, vilket jag får till 3, sen skulle man plussa på med stenens ordinarie vikt, vad väger då stenen? Jag sa sju, vilket då är fel, var det en kuggfråga? Kanske stenen fortfarande väger fyra kilo som den gjorde från början? Jag blev iallafall förvirrad, att behöva använda hjärncellerna såhär på en söndagseftermiddag va? :P

Han drev med mig lite till sen och efter det kopplade jag honom till tv-supporten som han ville prata med :P

Sköna människor det finns här i världen ;P

Shibbyy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0